לפניכם הגיליון השלישי של פלטפורמה - כתב עת לחינוך מוזיאלי בישראל. כמו בשני הגיליונות הקודמים, גם הגיליון שלפניכם מבקש לגעת בתחום רב-השפעה זה מנקודת מבט רחבה ומגוונת ולתת במה לעוסקים בדבר. קראו עוד »
כל מפגש מוזיאלי – מקרי או מתוכנן – יכול לספר סיפור, לחשוף הקשר, להעלות שאלות. שמונה מדריכים ואוצרים מספרים על משמעותן של פינות ייחודיות במוזיאונים שלהם, המפגישות מרכיבים לא צפויים באופן מעורר מחשבה. קראו עוד »
לאחרונה הזדמנתי למפגש שהעלה בי את השאלה האם אפשר לקיים הדרכה דיאלוגית שאינה מבוססת על שאלות ותשובות, שאינה מובנית ושאינה מתוכננת. את המידע הכללי שצברתי במשך הלילה על המוזיאון אני מוסרת לחברותיי למקהלה תוך כדי נסיעה אִטית בפקקי הבוקר של סיאול. אני כבר מכינה אותן לכך שלא יקבלו הדרכה מן השורה. קראו עוד »
"תמנה שחר היא אמנית, מדריכה ומורה לאמנות לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים במוזיאון ישראל, ירושלים. בשיחה אִתה היא מספרת מה מפרה אותה במפגש עם קהל בעל צרכים מיוחדים ועל חשיבותה של השיחה בהדרכה, גם אם זו שיחה של מצמוצי עיניים. קראו עוד »
המקום הוא כיכר ציון שבמרכז ירושלים. השעה אחת וחצי בלילה, יום חמישי. הרכב העומד בכיכר הוא ניידת של עמותת עלם, אמנית-מורה מאגף הנוער והחינוך לאמנות במוזיאון ישראל מניחה ניירות ועפרונות. בני נוער מגיעים אל השולחן להתכבד ויושבים לצייר. קראו עוד »
פסל הוא מסה בחלל, ולעתים פעורים בו חורים היוצרים את החללים שלו. לפניכם הצעות לפעילות יצירתית שתמחיש לילדים את כוחם של החללים בפסל באמצעות המושג החמקמק והמשעשע "חור". קראו עוד »
כתובת: שדרות רופין 11, הקריה, ירושלים, מיקוד 91710 נשלח באמצעות מערכת רב מסר