מתוך החוברת:
מטרות המחקר:
1. בחינת המדיניות החינוכית המוצהרת כפי שהיא מנוסחת ע"י מנהלי מחלקות החינוך ומופיעה בפרסומי המוזאון וניתוח ההתאמה שלהן לפרקטיקות החינוכיות של ההדרכה בפועל.
2. ניתוח הקשר בין פרקטיקות חינוכיות, המיושמות במוזאונים לאמנות והיסודות התיאורטיים שלהן.
3. בחינת הפרקטיקות החינוכיות המתווכות בין המוצגים לתלמידים בעת ביקורם במוזאון, אופן יישומן בפועל ומידת הצלחתן.
במחקר השתתפו חמש מנהלות חינוך של המוזאונים:
מוזאון אשדוד לאמנות, מוזאון תל אביב לאמנות, מוזאון ישראל, מוזאון פתח תקווה לאמנות, מוזאון חיפה לאמנות."