"סיור טעימות" - הדרכות מבוא קצרות (כ-20 דקות) בתערוכה המדוברת של השנה, "רוח האדם, רוח המקום, אמני משפחת אבו-שקרה בעין-חרוד",
ובתערוכה החדשה באגף היודאיקה "מבט מקודש".
"רוח האדם, רוח המקום, אמני משפחת אבו-שקרה בעין-חרוד". אוצרים: ד"ר גליה בר אור וד"ר חוסני אלח'טיב שחאדה.
מציגים בתערוכה: ווליד, סעיד, פריד עאסם וכרים אבו שקרה, וכן מוקדש מקום לדמותה של אם המשפחה, מרים אבו שקרה.
תערוכה ייחודית זו מכנסת לראשונה חמש תערוכות יחיד של האמנים בני משפחה אחת, משפחת אבו שקרה, הנחשבת לתופעה יוצאת דופן בשדה האמנות הישראלי.
במאמריהם ובנקודת המבט של הבחירה והאצירה, מציעים שני האוצרים הקשרים נוספים לתופעה ייחודית זו של צמיחה ופריחה של יצירת משפחת האמנים באום אל-פחם.
ד"ר גליה בר אור מכוונת את המבט אל "הדרך" - אל שורשי הזרם הסופי באיסלאם, ופותחת צוהר לעולם רוחני המהווה מצע ומעטפת לסיפורם הביוגרפי של האמנים.
ד"ר חוסני שחאדה יוצא למסע בעקבות "המקום"- אל משמעות הטבע, החי והצומח, האדמה והנוף באמנות האיסלמית, כפי שהם משתקפים בעבודות חמשת האמנים.
הקשר של הזרם הסופי הרוחני אל משמעות הטבע והאדמה מבטא את הקיימות בחיבורו של האדם אל החיים והעולם שסביבו.
"מבט מקודש" - לוחות "שיוויתי" מאוסף המוזיאון, בדיאלוג עם אמנות יהודית עכשווית.
לוחות "שִׁוִּיתִי" מציגים את המילים העבריות של פסוקי תהילים וראשי תיבות של משפטים מהכתובים, ערוכים יחדיו לכדי אובייקט אמנותי אמוני ורב-משמעויות.
ששה מתוך שבעת לוחות השִׁוִּיתִי המוצגים בתערוכה הובאו מרומניה על ידי זוסיא עפרון (2002-1911), מנהל המשכן לאמנות בשנים 1977-1953,
במסגרת מסעותיו להצלת המסורת היהודית מפני שכחה תודעתית ופיזית.
עפרון לקח על עצמו להציל את השרידים האחרונים של האמנות העממית היהודית שעמדה בסכנת היעלמות, ועל ידי כך לשמר את הזיכרון הקולקטיבי.
עבודות האמנות העכשוויות המוצגות בתערוכה ממשיכות להקים "יופי חדש" כשהן חוקרות את הקשרים שקיימים בין דבקות דתית לאסתטיקה.